Hyvvä äitin päivää

...eller nåt?! Hehe, min finska är kanske helt värdelös trots ett antal år med hemspråksundervisning. Igår var det iaf morsdag i Finland, så passade på att ringa min mor och Ossians mormor och bjuda upp henne på fika. Och viken trevlig dag vi fick tillsammans. Hade dock ingen kamera med mig så inga bilder, som vanligt.

Är som vanligt lite anitblogg, men det har nog att göra med årstiden. Vill minnas att det var ungefär runt den här tiden förra året, då jag startade upp bloggen, som jag inte heller hade nån inspiration direkt. Vi är ute rätt mycket och jag sitter knappt vid datorn för att läsa andras bloggar heller. De senaste dagarna har jag varit ute och bränt mina läppar tror jag. Knepigt, har nog inte hänt förut men flagnade gjorde dom iaf.

Idag är vi inne än så länge och eldar eftersom det är lite mulet och ruggigt, men när det är dags för Ossian att sova så går vi nog ut. Eller han sover ute i vagnen och jag ska nog göra rent åt kaninerna och kratta lite på gräsmattan. Projekt "få bort stenarna från gräset" känns oändligt i nuläget, och då är det nog nästan helt klart!
2010-05-10 @ 09:34:03 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback