RS-virus

Efter uteslutningförmåga så kan vi nog konstatera att det är RS som Ossian har drabbats av. En annan liten filur har det nämligen och dom umgicks förra veckan så... Men vi anklagar ingen. Så kan det gå i dessa förkylningstider. Hos vuxna och större barn så brukar det ju nämligen yttra sig som en vanlig förkylning, men hos dom riktigt små kan det bli superjobbigt. För Ossian verkar ändå hostan vara rätt lindrig i förhållande till andra man hör om, än så länge iaf. Däremot är febern riktigt jävlig just nu. Har inte varit under 38 en enda gång på tre dagar och har en tendens att vara närmare 39 eller över. Nu hade han 39 igen, men jag får inte i ungen alvedon, så kan inte göra så mycket i nuläget. Han är gnällig och trött, men verkar ändå vara rätt OK.

Tänkte gå ut en sväng nyss, packa ner barnet i vagnen och se till att han får lite frisk luft. Men fick ställa in dom planerna ganska fort eftersom han somnade när jag skulle byta om på honom från pyjamas(jo man får chilla i jamis jättelänge när man är sjuk) till andra kläder. Jag hann få på honom en bjöja och sedan somnade han i min famn, så det var bara att lägga honom i sängen för att sova. Lillgosen min!
2010-03-17 @ 12:53:11 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback