Det eviga dilemmat!

Ska iväg och bada och det är ju mitt i Ossians mitt-på-dagen-tupplur. Så då får man se till att det blir två sovningar istället. Men dilemmat är ju om man ska lägga honom innan vi åker eller att han får sova i bilen. Idag vaknade han strax efter 6, då alternativ ett funkade bättre, eftersom han var rätt trött och gnällig redan. Dessutom tror jag att han sover bättre om han får sova i sängen, och det blir längre. Jag har en inbillning att sova i bilen eller i en vaggad vagn är "fejksömn". Jag vet själv att om jag sover i bilen så sover jag ofta ganska ytligt och vaknar lätt, så man blir sällan riktigt utvilad av det. Men jag har ju mina knäppa ideér.

Så nu ska jag iaf passa på att skära apelsin-släppa ut hunden-packa i bilen-hämta posten och allt annat vettigt som man passar på att göra när barnet sover...som att blogga.
2010-03-11 @ 10:29:08 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback