Alvedon

Hur gör ni?

Jag försöker undvika alvedon och ipren och liknande så länge som möjligt, lite på grund av att jag hade en period i mitt liv när jag hade jätteproblem med värk i knäna och levde på ipren, flera stycken varje dag. Iiiinget konstigt aaaaalls tyckte läkaren när jag frågade om det skulle vara så verkligen.... Dessutom är ju feber nåt "bra" nåt som ska driva ut baciller och virus ur kroppen och tycker därför inte att det ska motarbetas allt för mycket. Därför ger jag aldrig alvedon om febern inte överstiger 38 och är nästan uppe i 39, och så länge Ossian verkar må bra. Det här är därför andra gången i hans liv som han får alvedon, men inatt var det fasen nödvändigt. Sen har vi ju haft tur och inte drabbats av så mycket feber tidigare heller.

Men hur gör ni med alvedon och liknande?
2010-03-16 @ 13:32:39 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Elin

vi ger också om febern är över 38, typ så man ser att hon är iaf lite påverkad av den. Jag brukar inte ge bara för febernedsättande effekt, utan lika mkt för att hon ska slippa ont i huvudet o så.

2010-03-16 @ 17:27:18
Postat av: poa

Vi har givit alvedon när han varit riktigt gnällig (tänderna) även om han inte haft feber. Har hänt typ ett par gånger. Är ju själv en motståndare till alvedon men nu när han varit sjuk, riktigt varm med feber upp mot och över 39 har vi givit honom. Han piggnar då till och kan få ett ryck och springa runt lite, dock har det inte varat så länge eftersom han var så trött och slut redan innan. Är han slö och väldigt varm skulle jag ge, annars är det bara att sätta sig i soffan och låta honom sova i famnen din. Bra om du har lite assistans som kan putta i nya filmer åt dig... förena nytta med nöje. :)

2010-03-16 @ 18:07:08
URL: http://annahoj.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback