På landet!

På landet jobbar man hårt i pärlandet hela dagen. Jajjemen, funkade bra trots ichias, tydligen är dubbelböjd rygg bästa boten! Har pysslat på hela dagen med att ta upp pärer(potatis), så nu är vi laddade för vintern. Nästan hela landet hanns med, najsigt värre. Firade med att bjuda på helstekt fläskfilé, örtsås och nyupptagna färskpärer, bjöd mami som jag lurat hit för att hjälpa till och umgås lite med Ossian.

Han fick för övrigt prova vällingflaskan igen idag och det blev kaos när pappsen skulle ge honom, men när jag kom upp och höll i honom och flaskan så gick det ner. Så åt rätt rejält med välling faktiskt och sedan ammade han lite på det också, för sakens skull liksom. Somnade gott sedan, trots all gråt som var innan. Det är väl klart det är konstigt med att det plötsligt är pappsen som har mat och ska natta helt och hållet, när han är van vid att det är mysstunden med mammsen. Men som sagt så är det ändå inte superviktigt för oss att han ska äta välling, eftersom det är ett andrahandsalternativ, då jag ämnar fortsätta amma så länge som vi båda trivs med det.

Nu är vi mätta och belåtna efter en hård dag i friska luften och ska mysa i soffan med lördagsgodis(överblivet godis från igår), och umgås med min mami(som för övrigt nu har läst min blogg en gång, bara för att hon fick skäll från min moster ;)).
2009-10-03 @ 21:21:33 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback