Dagens middag!

Gjorde iordning currykyckling i ugn åt mig och Jim och passade på att koka en kycklingfilé åt Ossian också. Mixade sedan den med lite rotselleri som den hade kokat med, plus att jag kokade ihop en röra av äpplen, tomat, ingefära och basilika som jag sedan mixade ner också. Ris på det. Mums! Första gången som jag nästan känner att också jag skulle kunnat äta maten. Annars vill ju jag ha MYCKET smak på min mat, gärna lite starkt. Sambal oelek är en ingrediens som används ofta i min matlagning. Därför har jag jättesvårt för att smaka på maten som jag gör åt Ossian, tycker det smakar äckligt nästan när det inte är supermycket kryddor i.

Dagens härligaste: Det förkylda barnet hinner bli HUNGRIG!!! Provar äta två skedar, men vägrar sedan och gråter hysteriskt, varpå jag får plocka upp honom och amma istället. Bröstet blir alltså täckt av snor och två tuggor kycklingpuré. Mumsigt värre! Sedan gick det bättre att äta...jag gick och tvättade av mig.
2009-10-22 @ 19:50:46 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback