Jobbat på gården!

Idag blev Jim hemma med traktorn hela dagen. Vi drog oss bra länge i sängen kändes det som. Barnet har ju börjat få vanan att vakna vid halv7-7, äta för att sedan somna om. Skönt att få sova till 9 tycker jag, men inte lika bra att han samtidigt har börjat vakna mellan nio och tio på kvällen, för att sedan inte kunna somna om. Igår kväll var han vaken från 20.30-22.30. Iofs är det väl inte mycket att gnälla över, eftersom även vi var vakna då, men han brukar ju ändå sova "oavbrutet" 7-7. har också börjat amma mera på natten känns det som. Inte tutta, men amma. Vet inte om det är att han kanske är törstig, eftersom han inte dricker så mycket vatten på dagarna. Går lite bättre när han får dricka ur glas iaf.

Hur som helst så gick vi ut efter Ossians lunch, vid halv 12, så att han skulle få sova middag. Självklart blev han väckt av skällande hund redan efter typ en halvtimme. :( Åkte då lite traktor med pappa och lyckades somna om i pappas famn, så jag lyfte över honom till vagnen där han forstatte sova. Vilket också innebar att jag hann mocka klart åt hästarna och dessutom fick jag och Jim upp en utelampa med sensor. Den förra har nämligen gått sönder, och det behövs en lampa på gården, eftersom det bli mörkt redan runt fem på kvällen och det finns inte direkt några gatlampor här i obygden.

Imöra blir det en tur till stan för mammafika. Trevligt värre. Lär väl bli surr om utekvällen och massa fika som vanligt. Bäst jag duschar ikväll och plockar fram finaste gåborttröjan!
2009-11-17 @ 18:54:46 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback