Eftermiddagsnap eller inte eftermiddagsnap...

Ossian fick sova eftermiddag idag, fast jag hade tänkt hålla honom vaken. Men han var gnällig redan när vi kom hem, så vi la oss och sov en timme. Med följden att han inte ville sova när jag skulle lägga honom. Fast ska väl inte gnälla, för han var nog lättare än många barn att lägga ändå... ;)

Frågan är då, ska jag börja hålla honom vaken över eftermiddagen, det vill säga underhålla, underhålla, underhålla. Eller försöka få honom att sova ändå, för han är inte så lätt att få att somna på eftermiddagarna, fast han är trött och gnällig. Känns lite tidigt att han ska hoppa över eftermiddagsluren redan, han är ändå bara sju månader. Han bestämmer väl lite själv också, fast samtidigt känns det som att han inte kan göra det. Jaja, det löser sig väl.
2009-11-10 @ 22:46:20 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag har slutat med buljong i och med att jag tappade mjölktänderna. Men kom gärna förbi med strips ;)

2009-11-10 @ 23:53:53
URL: http://katewellings.blogg.se/
Postat av: anki

Försök att hålla honom vaken lite längre på förmiddagen så kan du förskjuta sovtiden så kanske det räcker med en rejäl sovstund mitt på dagen

2009-11-12 @ 09:09:15
URL: http://anki.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback