Appropå rosa eller blått!

Jo, kan konstatera att min son har rosa pyjamas på sig, mycket riktigt Johanna. Idag har han till och med på sig en rosa- och vitrandig body, matchat med bruna byxor. Han kommer säkert bli bööööög bara därför. (obs ironi, för den som inte förstår...ska dessutom lägga till att jag förstår att Johannas kommentar var ironisk...hehe)

Jag råkar höra till det konstiga släktet som inte tycker att det nödvändigtvis finns en "tjejfärg" eller "killfärg" likväl som att killar inte kan leka med dockor eller tjejer med bilar. Har arbetat på en känd hamburgerkedja tidigare och det finns ingen värre fråga för mig när folk ska köpa barnboxar än: "Kan vi få en killeksak" eller ännu värre är faktiskt när föräldern vill låtsas att barnet får välja själv, men när lilla Kalle vill ha en barbie istället för en bil så säger pappa raskt: "Men neeeeej, vill du inte ha en bil istället". Men om man har såna problem så välj leksak själv på en gång då för i h-vete.

Tur att jag har en underbar karl som inte heller bryr sig. Han tycker verkligen inte att det spelar nån roll om Ossian har på sig rosa body eller blå och innan det lilla underverket föddes och vi inte visste om det var en wee-wee eller en foo-foo där inne så konstaterade han att det inte spelade nån roll, för "den" skulle ändå bli maskinförare som far sin. Underbart!
2009-05-19 @ 14:03:47 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Josefin

Men herregud vad det tjatas om detta ämnet;) haha. Hoppas ni har en underbar helg kramar i massor

2009-05-22 @ 00:30:51
URL: http://familjeneurenius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback