Amningspatrullen gör stan

Ojojoj! Om man kan sammanfatta min shoppingdag med ett ord så blir det PUST! Funderar starkt på varför det måste vara så förbenat varmt inne på shoppincentrum av olika slag! Efter ca 10 minuter höll sonen på att kollapsa i vagnen av värmeslag och inte blir det bättre av att mor hans är som ett vandrande svett...undrar vem han brås på?!

Hur som helst lyckades vi shoppa loss ganska bra ändå, trots flera amningspauser och hysteriskt skrikande bebis. Tur att man hade gott sällskap med sig! Gudsonen och hans mamma, som ju är än av mina äldsta vänner. Eller äldst är hon ju inte men we go waaaaay back...om man säger så. Blev två bodies, två par byxor och en pyjamas åt sonen på Lindex, han växer ju så det knakar, drar strl 62 och är 3 veckor. Dessutom hittade vi en fleesetröja på KappAhl, så att han kan vara lite varm ute också men inte övervarm. Usch vad svårt det är med ytterkläder när dom är såhär små. Det gäller ju att se till att dom inte blir FÖR varma heller.  Shoppade också fingerfärg så jag kan göra fot- och handavtryck och dessutom tärningar till barnvagenen(pappas order) och ett par hörselkåpor. (om man ska åka traktor med pappa eller kanske gå på konsert). Kan krasst konstatera att det enda inköpet till mig själv var en deo... men det är väl såhär det kommer bli framöver. Fast kommer nog inte helt ge upp shopping åt mig själv heller. Tror stenhårt på att man som förälder måste unna sig själv också, både njuta av shopping om det är det man tycker om och att man också måste ha egentid, utan barnen. Då tror jag att man blir en bättre förälder som inte sliter på sina barn heller.

2009-05-05 @ 14:56:15 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Kisse

ha ha hädan efter är det INTE roligt att shoppa till sig själv... konstigt det där ;)



Tack själv för trevligt sällskap. fick ju verkligen chansen att gosa bebis :)

2009-05-05 @ 20:16:30
URL: http://kissegirl.bloggagratis.se
Postat av: Åsa

Yes Batman, to the tanning-mobile!!! Haha, hälsa förlåt till Bojan och trösta honom med att den iaf är väldigt urringad om man inte har ett annat linne under!! Jag längtar efter amningslinnet, fota.nu!! ;)

2009-05-06 @ 08:46:28
URL: http://katewellings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback