Unge till salu!

Han är billig nu den lilla fisen! Tro inte att allt är perfekt och lulllull här inte, även om jag "skryter" med en lättsomnad son. Det var han också igår, somnade fint som snus. Vaknade runt 23 o ville käka så jag och Jim bestämde oss för att han skulle få sova i våran säng, för det är ju såååå myyyysigt! Runt 2-halv3 blev jag väckt av en jollrande bebbe. Då var det minsann dags att vara vaken tyckte han, inte skulle mamma och pappa få sova nu, nehej! Jag kan säga att jag förstår dom som skakar sina barn, eller egentligen inte, men jag kan känna den där frustrationen som kryper på när ingenting funkar och man är så jääävla trött. Det värsta är ju egentligen att han inte var ledsen, han var bara pigg som attan och låg o vevade med armarna och surrade på, hade han varit ledsen hade jag iaf kunnat ha försöka trösta honom eller nåt. Han hade säkert blivit ledsen efter ett tag om vi hade lagt tillbaka honom i hans säng, men provade med att låta honom ligga kvar. Hungrig var han inte heller för totalt vägrade att tutta!!! Grrrrr! Då var han billig må ni tro. Till slut tände jag lampan, bytte blöja och provade igen med tuttningen och då funkade det till slut, men då var väl klockan runt halv 5. Han vaknade igen vid 7 dessutom, för då var det ju morgon för honom. Inte ett dugg påverkad av att ha varit vaken ett bra tag på natten.
Han får nog sova hela natten i sin säng inatt iaf, för tror inte alls att han sover bättre i våran säng även om vi(jag) slipper stiga upp för att stoppa i nappen eller hämta honom för matning. Förra natten sov han också med oss, och då gnällde han halva natten också även om han aldrig var vaken på samma sätt.

Vi tog en powernap mellan 10 och 11.45, men nu vägrar den lilla fisen att sova igen. Han har varit vaken dess och börjar bli smått grinig, men sova???? han??? NEEEEJ då! Blev lite piggare och nöjdare när han fick äta mellis vid 14 och höll på att somna då, så då tänkte jag lägga honom då, men fick tji! Ligger iaf i gymmet och grejsar på nu och verkar rätt nöjd för stunden, men jag fattar varken in eller ut! Gaaah! Alltså jag inser ju att han börjar bli äldre och komemr ha mer vakentid, men vad är det för idé att vara vaken om man bara ska gnälla hela tiden. Blir nervös att min mat inte räcker till riktigt, och att det är därför han sover dåligt...hoppas inte!
2009-08-21 @ 15:11:04 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Kisse

HA HA HA HA HA vakennatt, kallar du det där att vara vaken???? Några få timmar och dessutom en GLAD unge.... ja du... stackars er...ironi



Du får nog acceptera att sonen börjar bli stor och inte behöver sova lika mycket men genom att han är van att sova mycket så blir han lite pipig... min son har ju precis kommit på att han inte behöver sova alls på dagen... eller ja han tror det i alla fall!



Nä du lägg sonen i hans säng och kliv upp och stoppa in nappen istället så sover nog både ni och Ossian mycket bättre. Vi märkte ju på Filip att han sov bättre när han fick eget rum eftersom det tydligen var vi som störde honom på nätterna skyller på mannen snarkningar



Jag tror inte du behöver vara orolig över att maten inte räcker...det ser ju inte så ut i alla fall, han växer ju som han ska men det kanske snart börjar bli dags för smakisar.

2009-08-21 @ 15:28:24
URL: http://kissegirl.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback