Skrattar ju!

Glömde skriva det viktigaste av allt sist juhu...att lillfisen har börjat skratta. På riktigt. Han har typ gurgelskrattat förut en massa, men så kom farfar och kittlade honom och då kom det första riktiga skrattet, ett riktigt hjärtligt superskratt. Underbara ungen min!

Nu i veckan har jag varit på Birsta en sväng med bästaste Johanna♥, vi surrade en massa om allt mellan himmel och jord, men lyckades avhandla en hel del. Blev inte så mycket shoppat, alltså man behöver ju kanske tre dagar på sig om man ska hinna med hela Birsta. Vi startade relativt "sent" o hann knappt med Birsta City. Inget Barnens Hus eller IKEA eller annat. Jo, en sväng på Coop där jag hittade en tröja ("snodde" av Johanna...hehe) och en pyjamas/bodysuit åt fisen.

För övrig skäller Jim på mig för att jag kallar Ossian för fisen, ungefär såhär låter det:

Jag - Heeeej fiiiisen
Jim - Nehej, han kommer ju tro att han heter fisen snart!!!
Jag - Jaha, just ja.
...ett tag senare
Jag - Fiiii...eeeh...Ossian!

Idag tog jag en prommis i det "fina" vädret. Blåste som attan, funderade på att gå längre, men när jag hade vänt så var jag glad att jag inte hade gjort det eftersom jag hade motvind hem...tungt att knuffa vagn i motvind. På vägen hem såg jag att grannen var hemma, alltså riktiga grannen och inte svärisarna/farmor o farfar, så svängde vagnen ditåt och fick mig en kopp kaffe och en massa surr. Trevligt värre, dom har ju också en lilltjej som är ganska precis en månad yngre än Ossian. Det kommer säkerligen vara fullt ös här på byn nästa sommar! Fick dessutom med mig ettoetthalvt blöjpaket hem eftersom deras lilltjej hade fått blöjutslag av Libero. Och det tackar vi för! Kommer nog fungera ganska precis tills det är dags att byta upp sig en storlek!
2009-08-12 @ 19:59:07 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback