Rapport från BVC/BHV

Vet faktiskt inte om det heter BVC nu, står ju BHV på utskicken...BarnHälsoVården. Var iaf dit idag för mätning och vägning, se vad man ska ta för pris per hekto liksom...och jodå lite hade det allt ökat. inte lika radikalt som sist då han hade skjutit nästan 6 cm på en månad, men iaf en centimeters ökning. Så nu är det alltså 69 cm och 7,8kg som gäller på den här fina fisken! han följer sin kurva fint och nog hade jag räknat med att han skulle plana ut lite på längden och inte dra iväg varje månad, så det känns bra att han kanske kan ha en storlek ett tag nu då. Fick nya D-droppar eftersom den andra blev kvarglömd framme på vardagsrumsbordet när det var fönsterbyte och minst 30 grader i rummet. De ska bara vara i 25grader max. Sedan lyckades klantiga jag såklart tappa den nya flaskan i golvet när jag var på Donken och skulle byta blöja. Suck!

Käkade lunch med maken o gick en sväng på stan eftersom Ossian hade somnat och jag ville inte böka med att lassa in honom i bilen. Planen ikväll är att maken kommer hem med lite käk, kebab, eftersom jag inte alls känner för att kocka idag. Natten var jobbig med magknip på lilla herrn, så han ojade sig en massa och var ledsen. Misstänker att det kan vara tand på G nu, han har ju kört dregelrace ett tag och börjat bita på mamma en massa (AJJ!), och nu när magen också spökar så får vi väl se, ingen feber än iaf vad jag har märkt. Sedan tar jag nog en dusch och lägger Ossian för att sova, och sover nog själv då också. Ingen sen fredagskväll här inte.

Vi ska ju flänga en massa i helgen och har varit och flängt i veckan med. Igår var vi med Johanna o Linus och hälsade på Elin, Richi och Emilia i deras stuga. Mysigt! I helgen blir det dragracing och Selånger. Dessutom trevlig middag med Kisse, Petter och gudsonen Filip♥.
2009-08-14 @ 16:28:57 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Kisse

Ska blir såå roligt att träffas, känns som det var länge sedan vi hade tid att verkligen umgås, ser fram emot erat besök, hoppas jag håller mig pigg åxå... ska försöka ta det lugn på förmiddagen så jag orkar med kvällen :)

2009-08-14 @ 19:09:37
URL: http://kissegirl.bloggagratis.se
Postat av: Ulrika

Tassar förbi o tipsar dig som tävlat hos mig tidigare att jag nu dragit i gång ännu en kulig en:



http://uj76.blogspot.com/2009/08/tant-lottar-ut-ett-presentkort.html



..en med chans att vinna presentkort + fraktfritt från en finfin barnbutik. Kika gärna in o ha en fortsatt trevlig helg! Kram

2009-08-15 @ 21:11:42
URL: http://uj76.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback