Glasögonorm!

Mhm, det har jag blivit, för jag har inte tid att gå till Optikern. Eller ja, rättare sagt så har jag all tid i världen att gå till optikern, men är ju inte det lättaste att ta med sig en bebbe dit som eventuellt är gnällig! Så har slut på linser, och skulle verkligen behöva nya, men måste göra synkontroll för att få det, så behöver en barnvakt som kan sitta i väntrummet eller vandra på stan eller nåt. Jim sa att jag kunde boka in nån dag på hans lunch, så vi får väl se. Dessutom skulle jag behöva klippa mig, skulle vilja vara nyfrissad till dopet men om det inte går så tar jag nog saxen och klipper av luggen en bit iaf!

Idag blev det iaf premiär för föräldragruppen på BVC. Tjohotjoho! Eller jaaa, nu lät det ju som att jag inte har nåt liv alls eftersom det var det bästa i hela världen...eller nåt, fast nästan så är det eftersom man har funderat fram och tillbaka med den här jäkla gruppen. Men så fick jag då äntligen komma dit, "inbjudan" kom igår och träffen var idag, så lite kort varsel, men vi hade ju inget bättre för oss. Trevligt var det, även om det kändes som att tiden gick snabbt, och blev medbjuden på fika på torsdag, så det var ju ännu trevligare! Och nästa torsdag börjar babysimmet, så det blir mycket aktiviteter för oss nu framöver!

Jim och jag passade på att äta exklusivt på Le Donken idag, det var faktiskt rätt länge sedan nu, vilket känns knäppt för när vi bodde inne i stan åt vi nog där nästan minst en gång i veckan...eller jaaa, jag har ju jobbat där också och då blev det mycket donkenkäk. Men provade den där italienska burgaren, och det var inget att rekomendera! Passade på att ge fisen ett Happy Meal a´ la tiss också när vi ändå höll på, stackars stammisarna på Donken har nog sett mina bröst ett antal gånger...fast jag vill inbilla mig att jag iaf är rätt så diskret när jag ammar! Men VÄGRAR gå och gömma mig eller nåt, det är ju faktiskt helt naturligt. Bara för att karlarna (och förvånandsvärt många kvinnor) har problem med att brösten används till det dom faktiskt är till för, så tänker inte jag skämmas! Hur som helst så somnade fisen i bilen på vägen hem, han fick finåka Golfen med pappsen! Så det var lite si och så med att få honom att somna, men han fick vara vaken lite längre och sedan sprallade Jim loss med honom. Hade lite svårt att varva ner så jag fick sitta med honom en stund, och jag kan säga att det dröjer nog inte länge innan han sover på mage för han försöker vända sig hela tiden. Men är aldrig särskilt svårsövd ändå, och slappnade av efter kanske 10 minuter så då gick jag ner och nu sover han. Så nu ska jag ut och hjälpa mannen med vedlastning, han håller på och kapar för fullt ute. Och sedan blir det sen kväll för det är ju SYTYCD på teve!
2009-08-25 @ 20:10:11 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Johanna

50:- på lördag och badbyxorna är era! :)

2009-08-25 @ 20:45:01
URL: http://annahoj.bloggagratis.se
Postat av: Kristina

vad roligt att du fått komma med i föräldragruppen är nog bra att komma ut och träffa fler mammor med bebisar, det blir ju lätt ensamt att bara gå hemma.

2009-08-26 @ 18:44:02
URL: http://kissegirl.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback