All in a days work!

Jahapp! Igår var jag ju ut och hjälpte mannen med veden. Tänkte att jag skulle knäppa ett kort på honom när han hade på sig sin bästa fulmössa, plus skäggstubb, men hann inte med innan han helt plötsligt hade rakat sig och duschat. Mums! Men det lär ju bli fler tillfällen. ;) Blev också en sväng med tvättmaskinen, tänkte köra långa programmet för en gångs skull, men då blev det nåt kajko med vattnet, så den hade stängt ner sig själv, så det var bara att köra snabben ändå, för att det skulle hinna hängas innan vi gick och la oss. Blev lite SYTYCD också, men sedan vaknade plutten redan 23 och ville tutta, men han ville inte äta, utan bara tutta lite innan han somnade om. Konstigt. Och så fortsatte det på natten också. I vanliga fall brukar han vakna, äta rätt ordentligt och sedan somna om, men igår natt var det tuttning som gällde...så då fick han väl göra det då för en gångs skull...ehum. Jim säger att jag typ alltid somnar med honom på bröstet(ja, Ossian, inte Jim), men prova själv att vakna några gånger varje natt för att amma, och sedan hålla sig vaken, framförallt som amningen är rätt sövande i sig. Kan såklart sitta upp, men jag O-R-K-A-R inte, så då blir det liggläge och ibland(ok rätt ofta) somnar jag så och då blir Ossian kvar i sängen.

Hur som helst har vi haft en slappardag mest hemma, eller jag har väl fått en del gjort ändå. Vaknade vid 8 och plutten ville ICKE somna vid 10, så var vaken till 11 och somnade då mitt i maten. Trodde att han skulle sova superlänge, men inte det heller utan vaknade efter bara ett litet tag...och det hade ju sin föklaring för han bajsade... Tror jag har bytt 5 bajsblöjor idag, borde inte finnas nåt alls kvar i den lilla magen och tarmen nu! Men han hade ju såklart inte sovit klart utan var rätt grinig, så vid 13 tog jag en prommis på en timme ungefär, kom hem och Ossian fortsatte sova så jag passade på att göra rent hos hönpönorna. Hoppas dom blev nöjda!

Han sov till 15, men var trött igen vid 16 och jag med, så då gick vi och la oss och sov, så han sov en och en halv timme då också. Blev lite fundersam på om det var feber eller nåt eftersom han var så gnällig och trött, men inte det heller, kollade nu på kvällen. Blev köttbullar till middag och Ossian fick sitta med vid bordet, uppstättad av kuddar i barnstolen och han tyckte nog att det såg mumsigt ut med mammas hemlagade köttbullar för attnas vad han dreglade. Börjar bli dags att prova på lite smakisar nu, fast kommer försöka helamma ändå tills han är 6 månader känns det som. Slocknade sen vid 19 ändå utan problem, ammade lite och var lite yrsig så trodde det skulle bli krux att lägga honom, men det var Jim som skulle natta honom så det gjorde ju inget, men icke, den lilla fisen slocknade direkt när jag la honom i sängen, utan sång och allt, bara en godnattpuss av mamma.

Nu blev ju det här världens längsta inlägg känns det som, menmen. Ska upp och hoppa in i duschen så att jag är någorlunda fräsch när jag ska träffa mamisarna på fika imorgon. Kul ska det bli, ser fram emot att få lite nya mammapolare kanske!
2009-08-26 @ 21:22:30 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback