Utveckling=sömnavveckling

Ossian har ju som sagt lärt sig att sätta sig upp från när han ligger på mage. Vilket innebär att han gör det ofta...och även på natten nu. Har fått peta in nappen och flytta runt honom i sängen ett antal gånger för att han har kilat in sig i hörnet och gnällt inatt. Dessutom har han suttit upp, sovandes(!) två gånger. Klockan fyra gav jag upp och tog honom till våran säng, fast han sover inte så mycket bättre där. Det händer ju mycket nu så det är klart att det händer mycket på natten också. Fortfarande lätt att somna på kvällen iaf, vilket är skönt. En flaska välling i famnen nere i soffan och sedan bar jag upp honom och la honom i sängen, napp och snutte och sedan somnar han själv. Underbaring.

Jim har jobbat natt nu så han har sovit på kvällarna och kommit hem lagom tills Ossian har vaknat på morgonen. Igår åt vi frukost och lekte tillsammans innan vi gick och tog förmiddagslur(pappsen sov en bra bit längre än förmiddag bara). Men imorse var jag helt slut efter alldeles för lite sömn så skickade ner barnet med sin far. Tyvärr hade jag inte ens somnat till innan dom kom upp igen. Jim bestämde sig för att prova att gå och lägga sig igen direkt, vilket funkade...typ. Ossian somnade men sov bara halvbra och gnällde mycket, vaknade efter typ en timme om ens det och då fick jag ta över, så så mycket sömn hann jag nog inte ta igen.

Vilket alltså innebär att jag är slut som artist just nu. Och jag som har bokat in svägerskorna för att komma hit och kolla på skräckis, nu när jag har sängsällskap igen, men tror att jag kanske måste ringa och boka om...
2010-01-13 @ 15:26:47 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Olivia

Hmm, okej. Jaa, något hårstrå har jag inte hittat så jag vet faktiskt inte vad det är :S Men det är lite bättre nu.

2010-01-13 @ 20:31:00
URL: http://oliiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback