Oönskad?

När man skaffar barn så händer något i bekantskapskreten kan tyckas. Den delas i två, de som har barn och de som inte har barn. Jag vill tro att jag inte är en sån där mamma som nödvändigtvis måste prata om min teling konstant och bajs och bäbismat med de som kanske inte har barn, utan istället sparar jag de konversationerna till de av mina vänner som själv har barn för då har vi en gemensam grund. Men innebär alltså mitt tillskott i familjen att jag inte längre har någon gemensam grund med mina vänner som inte har barn?

Att jag kanske inte vill gå på krogen varje helg innebär alltså att man automatiskt ska utesluta mig (och min make) från alla diverse aktiviteter som kan innehålla endast vuxna, och kanske en hel del alkohol. Per automatik blir vi uteslutna från dessa "ungdomliga" sällskap. Jojo, för vi har ju fått barn. Är våra liv slut nu?! Det kan ju vara trevligt att bli tillfrågad ibland, för jag vill inte minnas att vi har tackat nej till mycket "på grund av" Ossian. Han har hängt med på en hel del den lilla kisen, och nu är han ju så pass till åldern att vi kan ha barnvakt.

Men om man nu väljer att utesluta oss från olika tillställningar, se då till att inte mörka runt hela grejen och låtsas att det är nåt som det inte är...sanningen kryper ofta fram!
2010-01-04 @ 20:57:46 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: KisseGirl

Ja det är konstigt det där... undrar om det är vi med små som förändras eller de "andras" attityd mot oss som har små som förändras???



Ja det är väll tur att vi småbarnsföräldrar har varandra!

2010-01-05 @ 08:35:01
URL: http://kissegirl.bloggagratis.se
Postat av: Anna-Karin & Molly

Hej!



Visst är de konstigt att de blir så.

Fast för mig vart de så redan när jag och peter vart tillsammans=O(. Tycker de är såååå tråkigt att de ska behöva bli så.



Men jag har nog börjat insett att jag kanske inte var så omtyckt som jag trodde... Men jag har ju heller få riktigta Diamanter nä många oäkta!



Hoppas de går till sig för dig!



Många Kramar!



2010-01-05 @ 10:40:11
URL: http://www.annakarin.bloggplatsen.se
Postat av: Johanna

Äh! Livet är ju slut efter bäbis...



eller hur var det nu igen?

2010-01-05 @ 17:31:20
URL: http://annahoj.bloggagratis.se
Postat av: Tant J

Jag haller med Johanna...hehe.



Jag gillar att vara med dig anda, babisprat eller icke babisprat. Tycker snarare det ar vi icke mammor som VILL prata om hur det fungerar det dar med barn :)

2010-01-12 @ 07:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback