Skoterpremiär

Igår vart det skoterpremiär för lillfisen. Spännande värre med en tur upp på berget. Igår blev han också 10 månader, så det var ju passande att fira så. Premiär för i år var det också för mammsen och pappsen, eftersom det har varit fel på skotern.

Idag tog vi en längre tur och jag o Ossian fick packa ner oss i pulkan. Det gick sådär, eftersom det är rätt mycket backar upp till tuäggen, dit vi skulle, och skotern orkade inte riktigt med att dra mig och fisen bak i pulkan, så det blev stopp i första, men med lite fart tog vi oss upp för sista backen och fick njuta av vacker utsikt och fika. Ossian sov typ hela vägen dit och hela vägen hem, bekvämt i sin Voksipåse. Lite jobbigt känns det att han är utan hjälm, men finns ju ingen hjälm att sätta på ett sånt litet huvud. Så Jim fick ta det superförsiktigt istället, var väl lite därför vi hade det svårt i backarna också, med för lite fart. Så blir nog kanske inte direkt nån fler långtur, för det är lite osmidigt med pulkan. Men vi får väl se...

Ska väl se om jag får ut några bilder ikväll också.


2010-02-14 @ 15:17:45 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Kristina

Jula har minihjälmar för billig peng, vi köpte en till Filip, helt perfekt är den dessutom var dom nedsatta ytterligare en hundring då vi köpte våran vet dock inte om de finns kvar nu...



Mysigt med skotertur!!!

2010-02-14 @ 22:31:07
URL: http://kissegirl.bloggagratis.se
Postat av: Jag

Jooo, men är dom inte lite tunga för lilla Ossians huvud. Nästa år funkar säkert en sån perfekt, men i år då?!

2010-02-15 @ 19:01:07
URL: http://viborpalandet.blogg.se/
Postat av: Kristina

jag vet inte men å andra sidan kanske det inte blir såå många turer och ni kör ju som sagt lugnt skulle ni tippa är ju inte risken vidare stor att han gör sig illa.

2010-02-15 @ 19:04:13
URL: http://kissegirl.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback