Så liten och päcklig(nej det betyder inte äcklig)!

Varit på gudsonens kalas idag och tittat på det nya tillskottet, blott en dag gammal. Kan väl aldrig tro att Ossian har varit så liten...nån gång. Fast det har han ju. Vad fort man glömmer. Huuuuga! Får nog åka tillbaka snart igen och titta på den lilla plutten, som inte har nåt namn än. (Jag hejjar på Lukas eller Melvin, vi får se) Jag och Jim bestämde oss för att inte köra bebisuppvaktning idag, fast det hade kanske varit smart eftersom vi inte är nere så ofta, eftersom det var Filips dag så uppvaktade vi bara Filip. Inte för att jag tror att Filip hade märkt nån skillnad, hehe, han var fullt upptagen med sin superdupertraktor som han hade fått. Men nu har jag ju en anledning att åka ner och hälsa på igen snart, snart.

Ossian sov i bilen på vägen hem, jag med. Vi vaknade båda i Härnta då vi skulle lämna av pappan/maken på whiskey- och pokerkväll med grabbarna. Men sonen vägrade middag så jag körde hem...med en skrikande son. För när vi hade kommit en bit så kom han såklart på att han var hungrig, det var tråkigt att åka bil och blöjan var säkert äcklig också. Men allt blev bra när vi kom hem och hälsade på farmor och farfar. Han fick gröt med katrinplommonpuré och fy vad han tycker den där purén är vidrig. Med gröt går det rätt bra fast han ser lite äcklad ut, men bara purén då vill han nästan kräkas tror jag. Sitter med munnen öppen och hoppas att det ska rinna ut. Hehe. Menmen, det är ju bara att framhärda, som nån smarting ;) sa så kan man ju lära dom att äta bajs om man vill, enligt BVC kan dom inte tycka att nåt är äckligt egentligen, om man bara ger det en vecka så är det gott sen. Eeeeeh?

Har iaf nattat kisen i våran säng, eftersom jag tänkte mysa lite inatt och slippa sova ensam, gräsänka som jag är. Nu ska jag mula i mig lite mackor och the och sedan blir det nog sängen för mig också. Tragiskt på en lördagkväll, nehej?!
2009-09-26 @ 21:17:51 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Maria!

Visst är de fina? :D

2009-09-27 @ 11:25:56
URL: http://miamariamaruska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback