Räkningar!

That time of the month igen... betala räkningar blääää! Men måste ju göras, fast det var inte lite räkningar heller. Dessutom snålar vi ju på dagarna så att jag ska kunna vara hemma länge, länge, länge. Tur att jag fick lite lön den här månaden då iaf. Längtar tills man får en riktig lön igen, det var good times. Fast samtidigt längtar jag inte till jobbet. Jag skulle lugnt kunna vara hemmafru, under föurtsättning att jag slapp vara hemma hela dagarna...hehe.

Idag blev det ingen öppna förskolan, eftersom jag inte hade nån bil och insåg snabbt hur mycket jag saknade det. Den sociala kontakten betyder enormt mycket, och hur mycket jag än älskar min son så är han ännu rätt tråkig. Japp! Jag har mage att säga det. Man kan bara sjunga Prästens lilla kråka, leka tittut och kittla honom så många gånger, sedan blir man rätt less. Idag har han faktiskt underhållit sig själv rätt bra, men fortfarande ingen vändning från mage. Sedan sov han ute en sväng i vagnen, huga det börjar bli riktigt kallt ute nu. Han var kall om händerna när vi kom in, fast han hade haft vantar på sig, så nu blir det till att börja använda tjockvantar. Hur som helst så passade jag på att fejja lite med djuren medans han sov. Fyllde vatten åt hästarna och gav dom lite äpplen, det tyckte dom var mums. Gjorde rent åt hönpönorna och grisen och sopade i stallet. Plus att jag hann med att borsta en av kaninerna. Då trivs jag med att vara själv, faktiskt. Poa på i egen takt och rensa skallen lite, skulle jag kunna pyssla på ute i stallet hela dagarna. Men det funkar ju inte med en liten kis som vill göra spännande grejer med mamma.
2009-09-29 @ 20:51:38 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback