Puré pur-nja...

Här i huset puréas det för fullt. Morötter, broccoli och palsternacka kokas och mixas för att sedan frysas in i små istärningslådor! Smakportioner för hela slanten! Ossian fick prova morot igår och idag, men det var ingen höjdare. Han såg först väldigt förväntansfull ut; mmmm gröt, men sedan BLÄ! Sedan var han inte så sugen på gröt på eftermiddagen idag. Tror vi avvaktar med smakisarna ändå, det räcker nog med gröt for now. Han blir ju ändå nöjd och mätt med amningen...men nu är frysen förberedd iaf för när vi blir sugna att prova igen!

Tips: Morot och broccoli behöver inte så mycket kokvatten/brösmjölk, om man tar för mycket blir det ett överflöd. Men palsternacka behöver man ha rätt mycket vätska i, annars blir det en väldigt kletig puré.

Om ni trodde att det räckte med äventyr idag så ICKE! När Ossian (och jag tänkte också passa på) skulle lägga sig för sin eftermiddagsnap så började Nike skälla som en galning. Ja, dels hade grisen lyckats rymma igen, sedan var det någon som svängde in på gården för att informera mig om att ett av våra får hade rymt och var uppe på vägen. Bara pula ner fröet i bärselen och gallopera ut för att locka tillbaka henne ner i hagen igen. Tur att dom är så sociala och tama våra två fårskallar. När jag höll på som bäst kom svärmor hem från jobbet och hjälpte till sista biten. Pust!

Nehej, nu ska jag nog smita ut och hjälpa karln med lite ved igen. Snart laddat för vintern! Sedan blir det väl The Mentalist på teve vid nio.
2009-09-08 @ 20:21:03 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Elin

broccolipuré var ingen höjdare hos oss vill jag minnas.. gröt gick dock hem, och fruktpuré:)

2009-09-08 @ 21:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback