Mått o vikt!

Idag var det BVC för vaccination, läkarinspektion åsså det viktigaste av allt ;) mått och vikt, på den unge herrn.
Ossian är nu officiellt 71,5 cm lång och väger 8650g. Läkarinspektionen gick bra, han fick en OKstämpel på rumpan, fast han inte kan säga mamma än. Vaccinationen var inte lika rolig, men jag hade tvingat Jim att ta ledigt från jobbet eftersom jag är spruträdd som fan, och vill inte påverka Ossian med det, han kan nog skaffa egna fobier på egen hand. Så Jim fick hålla i honom, men det gjorde ändå ont i mammahjärtat och tårarna var nära, när jag hörde honom skrika så förtvivlat. Ändå gick det bättre idag än sist, och han var inte ledsen särskilt länge heller. Ingen feber har vi märkt av heller, pepparpeppar.

Dumpade av Jim på jobbet igen och for hem till Jossan från mammagruppen och hängde där tills det var dags att fara på öppna förskolan. Bara det att vi blev kvar så länge så vi fick stressa oss ner på stan, eftersom vi båda hade ärenden. Var astrångt med vagnarna i skuffen så vi orkade inte slita ut dom igen, så med varsin unge på armen joggade vi ner på stan...eller joggade kanske var en överdrift, fast egentligen inte. Stresshoppade ett par tossor och vantar på Åhléns, eftersom dom just nu har 20% på alla ytterkläder för dom som är med i barnklubben. Stressade vidare till Lindex och hämtade ut mitt Liberopaket och stresshoppade en jamis till Ossian stlk 80. Sedan bar det av till öppna förskolan där ingen av "våra" mammor var såklart. Men det gick ju bra ändå, till och med att sjunga. ;)

Dagens WOW: Jag har äntligen kommit mig för att boka en tid hos optikern, så om Ossian inte är supercranky imöra efter mammafikat(japp vi har aktiviteter imorrn också) så har jag förhoppningsvis nya linser snart. No more tant?!
2009-09-22 @ 20:11:00 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback