Lyxmat!

Mums! Igår tog vi en sväng ner till Birsta för att hämta upp TrippTrappen, det blev sen lunch hos mamma och sedan ner till kisse för att hämta upp Gangstarkläderna, umgås lite med gudsonen och bli bjuden på middag. Och vilken middag sen...ungsrostade grönsaker, kantarellstuvning och älgfilé, nyfälld älgfilé. Den var så mör, så mör. Riktigt mumsig middag. Det tackar vi för!

Blev sen hemresa, men Ossian somnade i vagnen och det var bara att flytta över honom till bilstolen och åka, han sov hela vägen hem och somnade om direkt när jag la honom i sängen hemma också. Men sedan blev det ändå en pissnatt, för han vaknade igen vid 2-3 nån gång och ville inte somna om efter att han hade ätit, somnade kanske vid halv4-4, men vaknade igen vid 5.20. Alltid 5.20...knepigt. om ungen har en klocka som säger att det är läggdags vid 19, så har han helt klart en klocka som säger att han ska vara vaken vid precis 5.20, även om han egentligen är trött. Jim fick prova söva om honom, men han vägrade, fast han var inte ledsen eller nåt. Efter att han hade ätit och fått ny blöja så somnade han till slut om, i våran säng. Sov sen till 7, men jag var ändå halvt död när jag vaknade.

Sedan bestämde jag mig för att inte "sova ikapp" nån sömn idag eftersom jag har så svårt att somna på kvällarna, så är bättre om jag är trött och somnar snabbare tänker jag. Mitt projekt idag har istället varit att sätta ihop TrippTrappen. Jag är sååååå nöjd, fast det sved i plånboken. Och då fick vi ändå själva stolen i doppresent, men alla extradelar till kostar ju också skjortan. Fast Ossian var otacksam och ville inte sitta i den och äta gröt till middag idag, det var vilda protester, så vi skippade gröten istället. Är ju ändå inte nödvändigt med gröt, jag kan ju fortfarande helamma, så ska nog återgå till det ändå så länge han är nöjd. Ska bli spännande, nästa tisdag ska vi på BVC och göra 5månaderkoll och vaccinering(usch!). Ska bli kul att se vad han väger och framförallt hur lång han har blivit, men jag är supernervös för att vara själv när han ska få spruta. Kankse kan Jim ta ledigt och vara med.

2009-09-14 @ 20:24:31 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag vet faktiskt inte om vi ska dit. Börjar bli lite skeptisk till att ha Nemo bland mycket folk. Är jätte rädd att han ska bli sjuk. Känns som att man borde ligga lågt då influensa och grejer härjar. Jag får se hur vi gör. Beror ju lite på hur det blir med mina prover med om jag kanske måste kuska ner till S-vall.

2009-09-14 @ 20:39:24
URL: http://eko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback