Lite TLC!

Natten blev faktiskt hyfsad after all! Ossian sov till 2 ungefär(tror jag, går nog i sömnen nästan när jag stoppar i nappen nu för tiden) sedan var det matdags. Efter matningen hade han dock bestämt sig för att inte riiiiktigt vilja somna om, hade nog gått om jag hade orkat anstränga mig lite till, men petade på Jim och bad honom söva om honom eller om vi skulle ta honom till sängen. Han hamnade i sängen rätt fort, hehe. Sedan sov han faktiskt tills Jims väckare ringde runt halv6-6 (tror jag...). Men vi somnade om igen efter det och efter lite småbök till och från på morgonen så klev vi faktiskt upp halv9!!!! Jaha, vi brukar ju powernapa vid 9, men det var ju att glömma, så höll Ossian vaken tills efter "lunch", och han somnade vid 11.30, och sover än. Sååååå j-ä-k-l-a SKÖÖÖÖNT! Jag har verkligen hunnit med mig. Bakat en omgång bröd till, även om jag gjorde degen medans Ossian var vaken, han fick sitta med vid bordet och underhållas lite, degen skulle ju jäsa i 2 timmar ca.

Har hunnit med att äta lunch i "lugn och ro", med tanke på att man alltid är stressad ändå för; tänk om han vaknar liksom. Sedan har jag passat på att pyssla om vovven! Hon är något försummad nu sedan en annan liten person dök upp i våra liv och jag tycker lite synd om henne, så hon fick bli borstad, jag klippte lite tovor längst ner på tassarna...lertovor! Och så har jag klippt klorna, vilket hon för övrigt avskyr när man gör, men must be done!
Sötaste monsterhunden i sin alldeles egen soffa!
2009-09-04 @ 13:21:05 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Helena

Hej! Kul att man kan hålla sig lite uppdaterad när det gäller er :) Kan tala om att vi har det jätte lyxigt här hemma nu. Ebba somnar vid ca 19-tiden och sover till 6, UTAN MAT! Så skönt med tanke på att hon vaknade varannan timme förr ;) Kramar

2009-09-04 @ 19:20:03
URL: http://www.metrobloggen.se/baraleniz
Postat av: Nikko

Tjena! Vad är det för ras på hunden?:P

Kolla gärna in min blogg!

2009-09-05 @ 20:35:43
URL: http://dansbandsfarsan.blogg.se/
Postat av: Ejkej

Svar till Nikko: Det är en Briard!

2009-09-06 @ 20:08:39
URL: http://viborpalandet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback