Hmmm...måste jag tänka om?

Ossian fick grötsmakis igen idag...och åt upp hela smakisportionen. Mumsigt värre tyckte han! Och jag som hade tänkt fortsätta helamma, men han verkar ju tycka om det så då känns det ju elakt att inte fortsätta ge honom gröt, även om det här bara var en provomgång, så att det inte skulle vara helt hopplöst om amningen sket sig. What to do, what to do? Fast han åt mjölk med god aptit efter gröten också, så det verkar ju inte vara helt hopplöst att fortsätta med det också...men vi avvaktar nog med fler smakisar..är ju lite "rädd" att han ska få för mycket aptit på maten och rata bröstmjölken, även fast det kanske inte är direkt skadligt i sig, det börjar ju som sagt vara dags.

Idag var jag iaf in till staden och träffade prällen, trevligt värre. Är ju samma präst som vigde mig och Jim på den tiden då det begav sig...hehe, två år sedan. Så på lördag blir dopet iaf av, håller på och bakar bröd för fullt nu. Fast det kanske jag inte skulle avslöjat...utifall det blir köpebröd! Ska väl slänga ihop nåt sorts sött också, men väntar nog med det till dagen innan, för är nog inte sådär superhaj på det där med småkakor. Blir nog en favorit i repris... ;)

Hann med en fikadejt med J också, på Waynes. Ossian sov hela tiden, han var trött stackarn, det tar på krafterna att få veta att man ska gå och bli religiös. Träffa prästen och så. Efter lunch/fikadejten så smet jag in på banken en sväng, något stressad eftersom parkeringstiden nästan gått ut, men hann minsann med att fixa med ett sparkonto till den lilla mannen. Han lär inte bli tät direkt, det blir lite halvsnålt med sparandet såhär i början eftersom vi lever lite halvknapert för att spara F-dagar, men när vi har två löner kanske det bättras på. Nu ska jag iaf ta tag i disken och sedan blir det in i ugnen med brödet som är på jäsning nu!
2009-09-01 @ 20:16:05 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Kisse

Nä men du.. KÖPEBRÖD...på ett dop...

2009-09-01 @ 22:09:17
URL: http://kissegirl.bloggagratis.se
Postat av: Anna-Karin & Molly

God Kväll!



Tycker absolut att du ska ge han mer smakis, för om han har bra aptit nu så kan han tappa den tills du tänker börja ge han igen. De var de råd vi fick på bvc=O).

Och ett tips från mig vänta gärna ett tag med B-mjölken när du börjar med maten så han känner att han blir mätt på maten. Eftersom de är olika att vara mätt på rinnande mat och fast mat. Men de är bara ett tips;O)!



Inte fått nått på posten?nyfiken



Kramar från Molly och Mig

2009-09-01 @ 23:13:23
URL: http://www.annakarin.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback