Fullt ös...

...har det varit. Kommer inte ihåg riktigt när jag skrev sist, var det igår? Eeeeeh. Jaha. Myskväll i soffan igår, men idag har det varit massa grejs. Som vanligt med bebbe i huset...eller måste jag börja säga barn nu snart, får jag fortsätta ha honom som min lilla bebbe ett tag till? Iaf, med bebbe i huset så är det ju väckning ganska tidigt. Nu sov ändå Ossian till åtta imorse, och sedan låg vi kvar i sängen och myste hela familjen. Gick ner och åt frulle och loggade in på Tradera och konstaterade att jag vann lovikavantar åt Ossian. Tufft!

Sedan blev det ut på gården och sätta igång. Ossian sov en stund i vagnen och jag passade på att plantera ut min jordgubbsplanta, Jim klippte gräset. Sedan vaknade lillfis och grannens barnbarn kom över och tittade på djuren, spännande värre. Efter lite mellis så hängde Ossian med in i lagårn där jag gjorde rent åt djuren, men när jag gick för att hämta gräs åt kaninerna blev han kidnappad av farfar, så jag kunde göra klart i lugn och ro. Måste säga att det är rätt lyxigt att ha "barnvakt" sådär nära inpå ibland. Fast det gick bra ändå, för idag har vi haft en nöjd unge. Suttit i vagnen och tittat på hönpönorna som kacklade runt där inne, medans jag städade.

Lagade pastagratäng/gästalåda till middag, och det är ett recept för typ åtta pers så nu har vi rejält med matlådor. Skönt, för jag är skitkass på att göra lunch åt mig själv när jag är hemma på dagarna. Efter middagen låg jag och Ossian och myste på täcke på golvet, jag konstaterade att jag hade vunnit ett par P.O.P.vantar åt honom. De ska vara för 6-12 månader så det borde ju funka. Tror det blev 30 spänn med frakt och allt. Sedan blev det bad och sängen och nu sover den unga herrn sött.

Nike började löpa idag också, så var lite nervis att det skulle bli parning, men som det verkar så väntar vi med det till nästa löp, till våren. Skönt, för jag hade inte velat ha valpar i december. Hellre till sommarn, så man kan ha dom ute mycket.
2009-09-19 @ 19:33:54 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback