Action på landet!

Här händer det grejer må ni tro, ni ska inte tro att det är lugnt bara för att vi bor på landet.

Grisen Spike har ju kommit på att om han äter upp ena brädan till sin box så tar han sig ut, vilket betyder att vi med jämna mellanrum måste byta brädan. Nu har han dock tagit sig igenom än en gång, vilket innebär att man inte kan ha dörren öppen om han är lös på gården, för då kommer han in i huset. Jag hra provisoriskt fixat det med den gamla brädan, en skiva och en tving. Hoppas att det funkar nu, tills vi hinner sätta dit en ny bräda. I förmiddags var han dock ute på gården och strosade igen, så jag tänkte passa på att locka in honom igen, när jag ändå var ute och hängde tvätt. Hundarna var också ute och härjade på som vanligt. Så jag tog min påse grönsaker och började så sakteliga locka in honom mot ladugården, varpå jag fick 6 hönpönor och en tupp på köpet, för dom ville ju också ha gotta.

Plötsligt tittar jag bort mot grinden och där står en jakthund, utrustad med pejl och allt. Och det tänkte då inte våra hundar acceptera, en främmande hund på våran gård. Så Nix var först fram och ställde sig öga mot öga med hunden, varpå Nike springer dit också, fast hon är ju lite bänglig och skäller mest och springer runt, innan hon vågade nosa på den. Shit! tänker jag, här gäller det att avstyra hundfajt, för dom två hanarna(?) stod och morrade mot varandra, och Nike skulle nog inte gjort saken bättre. Själv hade jag nog inte kunnat bryta upp en fajt mellan tre stora hundar! Hur som helst fick jag tag på Nike och släpar in henne i nackskinnet. Vid det laget började den främmande hunden bestämma sig för att det var dags att sticka så han började dra iväg efter vägen igen, med Nix efter. Men Nix sprang nog bara fem meter, innan han stannade och jag ropade in honom på gården igen. Kunde pusta ut ordentligt, men kan säga att adrenalinet pumpade ganska friskt just då!

Hade ju slängt iväg påsen med grönsaker ovanpå soptunnorna för att ha händerna fria(och annars hade nog gris och hönor tömt den vid det laget), och när jag skulle hämta den så börjar jag bli förföljd av två getingar. Envisa jävlar! Till slut fick jag iaf in Spike i sin box, hönpönorna fick lite bulgurrester från dopet att picka på, och hundarna var inne.

Och medans allt det här hände så sov Ossian i godan ro i vagnen. Den ungen sover då fasen genom allt...eller kanske inte allt, men han är nog så van vid att hundarna skäller så det stör honom inte ett dugg. Han fortsatte sova och har nog sovit strax över två timmar. Skönt för honom att sova ute också tror jag, fast jag var lite nervis att jag hade klätt på honom för mycket. Det är ju så svårt nu, för det kan bli riktigt kallt i luften, men skitvarmt i solen. Men hade honom i skuggan så det blev nog rätt lagom ändå, han kädes inte varm och svettig iaf nu när jag tog in honom. Just nu ligger han och gymmar och verkar inte snuvig alls, så "pepparpeppar" så kan vi kanske gå på babysim på torsdag. Fast för säkerhets skull så skippar jag nog kanske mammadejten imöra!
2009-09-08 @ 14:04:43 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Elin

inte illa för att vara på landet ;P ..skulle det funka att klä brädan med sån där metall-list? Du vet sån som man kan spika fast runt kanterna..

2009-09-08 @ 14:38:56
Postat av: Mike

jasså ni har avancerat där ute och skaffat internet=P hur e det med dig då? Jag tror att jag måste komma upp och hälsa på någon dag.

2009-09-08 @ 15:12:58
URL: http://mickeman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback