Vakentiden!

Japp, det har faktiskt gått bra med "reduceringen" av Ossians dagsovande. Imorse somnade han ju jättebra själv i våran säng, så jag var vaken, och då sov han bara typ en halvtimme. Sedan blev det nästan två timmar ute tror jag, eller enoenhalv eller nåt. Men på eftermiddagen var jag ju så trött(hade ju missat min förmiddagslur) så då passade jag på att myssova med honom i sängen uppe, men det blev ändå bara drygt en halvtimmes sömn. Skönt!

Nu återstår att se hur natten blir, han har redan ropat på nappen/mamma en gång, men det var nog bara nån dröm. Brukar inte äta på nätterna direkt nu, eller inte de senaste nätterna iaf, utan har velat äta först vid halvsex tiden, vilket jag inte är så färtjust i iofs, för det innebär att han inte är jättehungrig när han vaknar "på riktigt" vid sju. Menmen. Han får bossa litegranna...hehe.

Jag fick iaf stallet gjort medan han sov ute i vagnen, så det var ju skönt. Jag lyckades dock inte få ner några höbalar, så kunde inte fixa allt. Höet är noga ihopkilat, det var ju några balar som åkte in där i somras. Och jag kunde inte hjälpa till alls, snacka om att känna sig värdelös. Men det var sommarens varmaste vecka och jag hade en liten bebis att ta hand om. Inte så lätt att springa runt på en hölägda då och kasta balar, och sedan blev jag itne nån hjälp direkt med att ta in dom heller. Och även fast jag envisas med att pyssla på med dom häringa djuren, så lyckas jag dessutom ha hö- och spåndammsallergi...typ. Jag är rätt känslig iaf, men brukar ignorera det när det behövs, hehe.
2009-10-14 @ 22:40:37 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback