Man ska aldrig skryta!

Bara för att jag skröt så om den lilla pluttens nattsömn så har vi såklart haft två dagar i rad nu som han inte alls varit på humör. Vill inte alls sova på eftermiddagen, med påföljden att han blir alldeles övertrött och bara skriker hysteriskt. Idag lyckades jag få honom att sova i typ 30-45 minuter på min arm efter en extra tuttning och dessutom tuttade han när han vaknade. Sedan var han nöjd ett tag, och badade med pappsen innan han skulle lägga sig. Men när det var dags för läggning blev han hysterisk igen. Bara skrek och skrek, vägrade tutta nåt (såklart han var väl inte hungrig) och kunde inte alls slappna av trots snutten. La till slut ner honom i sängen och buffade på rumpan (han låg lite på sidan, inte magen) och sjöng några vaggvisor för honom och till slut kunde han slappna av och somnade gott. Skönt!

Jag ska väl itne klaga egentligen, på att ha en bebis som skriker i typ en halvtimme men sen ändå somnar gott. Andra har ju jätteproblem med kolik, eller bebisar som bara vill somna på bröstet eller i famnen eller vad som helst. Men det är ju lite annorlunda när man är van en bebbe som somnar sött bara man lägger honom i sängen typ.

han sov iaf 3 timmar idag ute i vagnen, så jag hann med en massa saker idag på dan. Fixade iordning mina amplar som jag har gjort och planterade blommor i dom också. Dessutom tog jag rätt på en massa gräs som var kvarlämnat efter klippt gräsmatta. Har köpt en massa fina blommor som jag planterade i krukor igår och ställt ut på trappen, men är inte riktigt nöjd med arrangemanget ännu, så kommer bild så småningom.
2009-06-08 @ 20:20:43 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Anna-Karin & Molly

Hej på er!



Allt bra?

Tänkte höra med dig om var är intresserad av att köpa min bröstpump. Jag har en blå mam de med följer 2 nappflaskor med oanvända "nappar". hjärnsläpp kommer inte ihåg vad de heter;O).

Jag tycker att den är kanon bra! Är ju samma modell kristina har.

Har kvittot med garantin kvar;O).



Kram//Anna-Karin & Molly

2009-06-08 @ 21:10:49
URL: http://www.annakarin.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback