Stoooor pojke

Var på BVC igår med Ossian. Första vaccinationen var det, och det var tur att inte jag höll i stackarn. Jag som har värsta sprutfobin vill inte överföra nåt sånt på lillplutten, så Jim fick ta det ansvaret, men han tyckte det var läskigt också för man riktigt såg hur ont det gjorde. Sen skrek han högt, men det blev bra ganska snabbt och ännu bättre när han fick äta lite på mammas tisse. Då var det bra igen!!!!

Innan sprutan så fick han iaf den obligatoriska mätning och vägningen och kan nu meddela att det är en låååång son jag har, vilket vi ju också märkt på kläderna. 68cm lång och vägde 7,3 kg. Har börjat använda några 74 bodies nu, och hans pyjamas från Lindex som är 74 är typ redan för liten, vi började använda den igår...skulle ha köpt 80. Pust!



Har nu också pratat med sköterskan om föräldragrupp på BVC, så får se om jag blir instoppad i nån och snart får träffa likasinnade (eller inte) mammor. Missade ju att vara med i nån på MVC eftersom jag jobbade borta på veckorna då.
2009-07-21 @ 17:45:52 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback