Produktiv dag

Idag har vi fått massa gjort, eller kanske inte massa, men en hel del iaf. Började dagen med sovmorgon. Hehe! Sedan var det bara att gå till grannen (svärmor o svärfar) och ta en kopp kaffe. Men sedan körde vi igång med sysslorna.

Drog på mig bärselen med sonen i och sedan satte vi igång att stängsla om åt hästarna. Så nu är dom supernöjda på nytt bete. Gick alldeles bra att ha Ossian i selen också. han protesterade lite först med sedan somnade han i den också. Vaknade efter ett tag och då var det matdags. Sedan fick vi trevligt besök av J och M. Fick hjälp att fixa pres.bild till bloggen. Amen du kanske måste skriva in ett alias/namn... och så lätt var det tydligen. Ojoj som jag har svurit!!! Så nu är jag inte anonym mera.

Maken har sedan varit och hämtat blivande ved som ska kapas och klyvas. Tack tack säger vi eftersom vi fick det gratis! Jag kunde dock inte hjälpa eftersom jag satt här inne och bloggade, hihi. Men sonen var rätt grinig också så vi var bara inne och myste. Sedan fick han bada och det blev nattning. Huga vad trötter han var den lilla fisen, slocknade nästan direkt. Såklart ringde mormor också mitt i nattningen...hon kom på sig själv. Så surrade lite med henne medans jag nattade den lilla plutten, inte för att han behövde mycket nattning, så trött som han var. Hoppas på en bra natt inatt! Efter att han hade slocknat gick jag ut för att skörda lite rädisor som jag sådde tidigare i sommar. Shit vad stora dom har blitt! Och goda också! Flyttat lite stenar har vi också gjort och krattat gräs. Så nu har jag gått in för att lata mig lite framför bloggen igen och väntar på att svärmor ska komma från stan med lite late night meal från Donken!  Mums!

Framöver kanske det blir lite glest med bloggande för vi ska åka bort på en liten minisemester, så vi får se om det hinns med att uppdatera nåt. Har ju ingen flashig bärbar dator jag!
2009-07-19 @ 21:03:28 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback