Nya ljud

Ossian har för sig massa spännande saker. Han har kommit på att man kan "prutta" med munnen så det är ju jättekul såklart, det ska gärna komma en massa dregel också. Sedan har han kommit på att det är jättekul att pipa med hög röst och låter så typ konstant nu. Ungefär som en fågelunge som vill ha mat. Man borde filma...hehe.

För övrigt sov han kasst inatt. Var helt slut när han skulle lägga sig så somnade i stort sett vid bröstet, vilket var skönt eftersom han natten innan tyckte resesängen var superläskig och inte alls ville komma till ro. Men sedan hade han en pissig natt istället. Åt tre gånger, 24, 2 o 4. Kl 4 bestämde han sig dessutom för att han skulle vara vaken resten av natten, men fick till slut honom att somna om, däremellan vaknade han dessutom hur många gånger som helst. Han har fått sova med mig varje natt nu, fast somnar 19 i resesängen och får sova med mig från ca 23-24 när han vaknar och vill ha första påfyllningen. Jim fick iaf ta honom och gå upp vid 7.30 när han vaknade, för tycker det är viktigt att han inte "tar sovmorgon" fast en annan skulle behöva det, för då blir det ju bara krångligare nästa natt att få honom att sova. Han har det lite si och så med sovningen på dagen nu, men blir oftast en lång sovning och två kortare, fast det varierar lite i tid. Men jag ska ändå inte klaga känner jag, har en supersnäll son och även om han har vaknat typ hundrafemtielva gånger inatt så var det ju ändå det jag förberedde mig på när jag skaffade barn. Småarnsperioden FÅR man inte mycket sömn helt enkelt...ja såklart finns det undantag till den regeln också. Men vet att det finns dom som har det värre med sömnen. ;)
2009-07-23 @ 17:56:26 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Kisse

Sömnvanorna förändras ju eftersom han blir äldre åxå, han kanske inte behöver samma sovning just nu på dagarna och rätt som det är får han större sova behov, svårt med små bebisar (och de lite större åxå) som inte kan tala om... svårt att "ta igen" sovning när man är borta och hälsar på åxå.



Ta inte så hårt på mitt inlägg om sovning klart man måste få gnälla lite om man "bara" haft en vaken natt åxå, man blir trött när man inte får sova ordentligt huvudsaken är att man försöker hjälpas åt tycker jag så man inte blir helt färdig.

2009-07-23 @ 18:09:53
URL: http://kissegirl.bloggagratis.se
Postat av: Faster Yeay

Nu äru inte så anonyyyym.

Roligt med pip-ljud. Alla mammors dröm, en pipande unge....:)

Hoppas ni hare bra i Skövde. Hör av er om grillfesten, jag är på!

Kram

2009-07-23 @ 23:01:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback