Trivselvikt?!

Vad ska det betyda egentligen?! Jag trivs ju inte direkt med min vikt...men är det så att jag trivs så mycket med mitt liv att jag lägger på mig extra? Fast samtidigt måste jag ju på nån nivå vara nöjd med min vikt, för annars skulle jag ju göra med för att bli av med lite av den.

Jag vägrar kalla mig tjock och säger hela tiden att jag inte ligger i riskzonen för att lida av fetma (mest i diskussioner med min mamma), men när jag ser mig själv i spegeln i ett provrum, när jag försöker kränga på mig ett par jeans, då känner jag mig både tjock och fet. Så då trivs jag inte alls med mig själv, eller min så kallade trivselvikt. Men jag trivs nog ganska bra med mitt liv ändå, även fast det just nu kanske innefattar alldeles för många kebabmiddagar och chipspåsar och alldeles för lite motion.

Så är jag nog rätt nöjd ändå. Och trivsam.

2009-12-22 @ 14:46:24 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: kisse

Tack för det fina julkortet :)



Ja du inte lätt med trivsel vikt... tycker själv den blir mindre och mindre trivsam desto fler speglar man går förbi, tack och lov har vi bara speglar i badrummet tyvärr får man ju oftast se den naken sanningen då ;)

2009-12-22 @ 16:08:53
URL: http://kissegirl.bloggagratis.se
Postat av: Sandra

Haha, ja mormor ska nog få återuppleva den härliga småbarnstiden med tidiga mornar =)det är väl det mor och farföräldrar är till för?! =)

2009-12-23 @ 14:27:28
URL: http://kaldolman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback