Griniga barnet!

Bestämde mig för att jag inte skulle amma på natten. Bara sådär. Nu ska barnet sova. Visste ju att det skulle bli fajt, men vet att han klarar sig utan att äta, för det gör han rätt ofta nu. Blev fajt som jag trodde, och när han var i min famn så letade han och letade och letade. Hans lilla mun for runt på mina armar och min hals och sökte efter det efterlängtade. Till slut fick Jim ta över och fick då honom att somna om.

Vaknade igen vid halv fem och jag försökte få honom att somna om. Lyckades typ tre gånger, men varje gång vaknade han till efter ett tag och blev jättearg, så till slut gav jag upp. Men då var klockan ändå halv sex. Vi somnade om när pappsen for till jobbet och sov till nio. Så det var ju skönt det iaf.

Blivit värre med sovande idag dock. Ossian sov ute, och jag hann precis mocka klart när faster dök upp och hundskrället skällde som attan. Så liten Ossian hann bara sova en timme typ och var grinig, och mera grinig. La honom igen efter typ två timmar vaken och så sov han en halvtimme och vaknade och var grinig igen. Grinade sig igenom middagen och var sen nöjd ett tag. Vi tänkte åka in och titta på pappsen som hade konsert med paradorkestern, men det sket vi i eftersom jag inte var sugen på att ha en arg bebis i kyrkan. Past bedtime dessutom. Inte för att han la sig på sin vanliga bedtime idag. Jojo, jag försökte minnsann, men så kan vi ju inte har det. Somnade halv nio efter att ha fått sitta i min famn framför teven en halvtimme. Innan det var det vyssjande och sjungande uppe i sovrummet som gällde. Men till slut gav jag upp och tog ner honom.

Så...griniga barnet idag! Hoppas på en bra natt och bra morgondag då vi ska in på bvc en sväng! Och inatt får han nog äta om han vill...
2009-12-08 @ 20:53:20 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Molly & Anna-Karin

Undra om dom gjort en pakt? Molly har ox varit super grinig efter en timme sovandes för natten. Sonmade oxå i famnen på mig.



Tror de är förkyldning på g hos henne...



Allt bra med er annars?



Kram

2009-12-08 @ 23:49:21
URL: http://www.annakarin.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback